Nga trenat me shpejtësi të lartë në Francë, deri tek shërbimet e epokës sovjetike të Moldavisë me stola prej druri, rrjeti i trenave në Evropë është një copë toke me standarde të ndryshme.
Ky shërbim është veçanërisht i keq në Ballkan, sipas një raporti të Forumit Ekonomik Botëror (ËEF), i cili renditi shërbimet për frekuencën, përpikmërinë, shpejtësinë dhe çmimin.
Në Shqipëri, asnjë tren i vetëm udhëtarësh nuk qarkullonte midis nëntorit 2019 dhe fillimit të shkurtit për shkak të mungesës së fondeve për të blerë karburant lokomotivë. Ndërmarrja hekurudhore në pronësi të shtetit nuk dha asnjë njoftim zyrtar për pezullimin e shërbimit dhe njerëzit ishin informuar vetëm se ata kishin rifilluar pasi shikimet e trenave ishin postuar në një grup në Facebook.
Raporti i WEF i dha Shqipërisë 1.2 pikë nga shtatë, pas Serbisë, ndërsa Bosnja dhe Hercegovina dhe Maqedonia e Veriut secila shënoi dy.
Ndër vendet anëtare të BE-së, Bullgaria, Rumania, Sllovenia dhe Greqia ndahen më keq, sipas Komisionit Evropian, ndërsa shërbimet më të mira mund të gjenden në Hollandë, Finlandë, Gjermani dhe Spanjë.
Ndoshta në mënyrë befasuese, është gjithashtu në lindje që numri i incidenteve dhe raportimeve për plagosje është më i larti. Të gjitha vendet anëtare Qendrore dhe Lindore kanë norma më të larta se mesatarja e BE-së, sipas raportit të fundit të Agjencisë së Bashkimit Evropian për Hekurudhat.
Në disa raste, siç janë Hungaria dhe Bullgaria, numri i incidenteve është tre herë më i lartë. Në Rumani dhe Estoni, është pesëfishi i mesatares së BE-së.
Në vende të tilla si Bullgaria ose Rumania, trenat e dorës së dytë ose të tretë të hedhura në fillim të viteve 2000 nga hekurudhat franceze, angleze, gjermane ose daneze qarkullojnë çdo ditë. Por, jashtë kufijve të bashkimit, situata përkeqësohet më tej.
Në Moldavi, makinat e vjetra të epokës sovjetike përdoren së bashku me kangjellat nga vitet 1960 në të cilat pasagjerët ulen në stola prej druri.
Në Bosnjë dhe Hercegovinë, disa impiante minerare lëvizin qymyr çdo ditë në lokomotivat me avull nga viti 1942.
Edhe shërbimet ndër-shtetërore nuk japin shumë më mirë. Gjatë dekadës së fundit, shërbimet që lidhnin Sarajevën me Beogradin, Zagrebin ose Budapestin janë anuluar.
Mbushja e boshllëqeve
Por ndryshimi po vjen. Tani po bëhet një punë masive për të përmirësuar infrastrukturën falë fondeve të BE-së. Qëllimi është që këto rrjete t’i afrohen standardeve evropiane në mënyrë që trenat të qarkullojnë deri në 160 km / orë në disa pjesë.
Në Maqedoninë e Veriut, Serbi, Malin e Zi, Bosnjë dhe Hercegovinën, rezervat e reja lëvizëse kineze, ruse dhe spanjolle janë blerë për të integruar flotën e lokomotivave dhe karrocave.
Sidoqoftë, këto azhurnime përfitojnë më së shumti në arteriet kryesore të trafikut me BE-në për të forcuar rrjetin e transportit trans-evropian dhe për të zvogëluar boshllëqet e sigurisë dhe shpejtësisë me pjesën tjetër të bllokut.
Pasagjerët që jetojnë larg këtyre rrugëve kryesore ka të ngjarë të vazhdojnë të udhëtojnë në trenat e pasluftës me dyer të hapura.(Euronews)